4/29/2012

Preview / 試写会

Today, I went to USC (University of South Calorina) to join a movie preview.
Japanese actor whom I contacted before was acting the leading roll in one of the films showed.

The theatre was in the campus and I was thinking that I can find the theatre easily...but actually couldn't!! Wanderred for a while, and finally got to the theatre.
The campus was more huge than I thought...wow, everything in U.S.A. is huge.lal

Four films were shown and all of them were super great!!!

I wonder why there are such differences between films of U.S.A. and those of Japan.
Is it because of the filmmakers and staffs or money or instruments or what??
Of course, there are many high quality Japanese films, but can be much more magnificent.
I should study hard and figure out the fact of differences in detail so that I can support Japanese film (or acting or art or whatever) culture to be world class.

Anyway, I'll go to Santa Monica Beach tomorrow to relax & heal myself as I'm walking too much these days and my feet hurt!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
以前から連絡させて頂いていた、アメリカで活動をされている日本人俳優の方が主演の作品(「THE FIFTH HORSEMAN」)の試写会をするということで、今日はUSC(南カリフォルニア大学)へ行ってきた!
大学キャンパス内にある映画館なんて目立つからすぐ分かるだろうと思っていたが、、、キャンパス内で迷った笑、つーかキャンパスデカすぎ!!!!てか、アメリカのもの全てデカすぎ爆
なんとか本気出して到着。結構収容人数入りる映画館であり、学生キャンパス内のものとは思えないくらいだった。

四つの作品が上映されたけど、どれもすごい面白かった☆
やっぱ、映画ってのは人を幸せにする力がある。すごいよ。

アメリカ映画と日本映画ってなんでこんなに違うんだろう。
製作者やスタッフのおかげ?それとも資金が多いから?それとも設備の違い?それとも
…なんでだ?
邦画を否定してるのではなく、俺は日本映画が大好きだし、作品性って意味ではすごく高いものもたくさんある。ただ、やっぱ壮大さとかなんつーかそういう部分はもっともっとのびしろがあると思うんだ。

この違いの要因についてはたくさん勉強して、詳細を調べていきたい。
そして、日本の映画(演技、芸術でもなんでも)文化がもっともっと素晴らしいものになって、世界的になれるようサポートしたいんだ!
簡単に言うなって?言うのくらい簡単に言わせてください笑 全ては言語化することから始まります。

そして、日本人俳優の方へも上映後の交流会的な時にご挨拶できたのでよかった。久々に独り言ではなく日本語喋った&ちょっと緊張してたのもあって変な日本語話してたかもだが、敬語だけはちゃんと使えてたと思う。こーいう時、体育会出身&会社員経験してよかったなと改めて感じるのだ笑
いつか、この方々と一緒に作品を作り上げる機会があればなと思います。

明日は、サンタモニカビーチに癒されに行ってきます☆
この数日間で歩き過ぎて、足が痛い。もう休養が必要なようだ笑

ちなみに、今日は電車もバスも行き返りともにミスなしでうまくいったぜ。

0 件のコメント:

コメントを投稿