5/16/2012

Lesson started / 学校開始

My acting lessons have started from this week:)
The classes are like acting, voice, movement, script breakdown etc..

I am so glad because all classes I've already taken have some kind of artistic sense, not like entertainment or industrial. That's what I've wanted to learn!!

But, there is one problem...My English skills.
It's not that I cannot hear all of what teachers are saying, but barely understand about 60%.
As for me, assignments like reading the play are English study rather than acting study!!lol
Also, my English accent needs to be improved. I don't speak typical Japanese English, but I realized in voice class that some of my accent should be corrected.

Anyway, I will get over this problem sooner or later, so I'm not worry about it.

It is my first time that I am willing to study and go to school!!

Oh by the way, I had better to take a headshot as soon as possible.

Today's Picture: It was paninted on street wall. You can see Charels Chaplin, James Dean, Marilyn Monroe, Superman, etc... Don't you think it's a typically picture of Hollywood?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
今週より学校が始まりました☆
授業は、actingとかvoiceやmovement、script breakdownなどがあるんだ。

各授業受けてみて思うのは、エンターテイメント的だったり、産業的だったりしてるのではなく、どの授業も芸術性の雰囲気を持っていることだ。いくつか見学した学校の中で、俺がこの学校を選んだ理由は、アーティスティックな雰囲気を持っていたから。この学校は有名でもないし、大きくもない、ただのキャリアとして書くにはほとんど力はないと思う。でも、ここにして良かった!!

まだ授業始まったばっかだし、全然art独特の空間・世界へ入り込む感覚は自分の中に生まれてきてないけど、頑張れば自分が求めてる感覚を手にすることができる気がして、先生の言ってることを捉えるだけで、嬉しくて感動してる。

…とか言ってるが、ここで問題が一つ。
英語。笑

先生の言ってることが全く分からないってわけじゃない。ただ、必死に聞いてかろうじて60%位聞き取れてるだろうかって感じだ。分からない単語が多すぎる!せめて、身体関係の単語については勉強して覚えとけばよかったな~。
エクササイズとかする時に、たいていは「ハッ?何しろって言ってるの?」となる。
宿題として、本読んできてってなっても、俺にとっては演技のべんきょうというよりむしろ英語の勉強となってる!!笑

あとねー、発音!自分の中では結構ちゃんとした発音をしてると思ってたんだけど、voiceの授業で分かったんだ。…やっぱ"th"の発音ができてない。クソーーーーーーー!!!!誰か、あの舌の出し方と引込め方をコツを教えてください!!!

俺はジャパニーズイングリッシュよりは全然ちゃんとした英語を喋れる。
だけど、自分の英語レベルがようやくちゃんと査定できました。
「生活するには問題ないけど、勉強や演技するには問題ありレベル」
…クソーーーーーーー!!!!頑張ろっと。

いつかはこの問題も解決するっしょ♪甘いかしら?笑

まー、でもとにかく生まれて初めて勉強が楽しくて、ウキウキ学校へ行ってるんだ!!
分からないなりに楽しくて仕方ない。ようやくアーティストとしての一歩を踏み始めた気がするよ。

あっ、つーかできるだけ早くヘッドショットは撮らないとな。
あっ、忘れないうちに早く運転免許も取らなくちゃ。

Today's Picture:家の近くの道の壁に描かれてる絵。チャップリン氏やジェームズディーン氏、マリリンモンロー氏、スーパーマンなど往年のスターが描かれてるんだ。典型的なハリウッドの絵ですよね!





0 件のコメント:

コメントを投稿