5/13/2012

Rehearsal #3 / リハーサル その3


Had a last rehearsal at the location where the film is going to be shot.
The place is a kind of small Japanese garden.

Today was better than last time.
I've confronted many walls for acting, but the diretor signed ok at last as a rehearsal.
I think my acting skill level has been improved today as I've got over the walls of difficulty.
This is a result of my studying, researching, analyzing the character of Tatsuya (the name of my role).

Today was just rehearsal, and tomorrow is the shooting day.
I should brace myself much stronger.
I think I can climb up much higher tomorrow. I can act much better one.
So, I'm gonna research and make the character more in details from now.
Today's Picture: This is a Japanese sweets which is called "Daifuku". I love it so much and bought it instinctively at Japanese town "Little Tokyo" while looking for my costume "YUKATA" for the shooting.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
三度目のリハ。
今日は実際に撮影が行われる現場で行った。
場所は、小さな日本庭園みたいな感じでとても良い雰囲気のとこだった☆

前回よりはまともな動きができたと思う。
もちろん、リハ中にたっっっくさんの壁にぶつかったが、最終的には監督さんからリハとしてのokが出た。監督さんからシンプルな要求が出て、自分の中でもシンプルに演じた結果、一番リアルなのが出た。演技に限ったことではなく、何事も結局はシンプルがベストなのかね。そして、人は自分のためだけには生きられないと思った。

多分、今日で役者としてのレベルは1上がったと思う。まーもちろん、ドラクエでいうとまだまだ攻撃呪文も覚えてないレベルではあるが笑
前回よりうまくいったのは、分からないながら自分なりに精いっぱい、達也(役柄)について勉強して研究して分析した結果だと思う。

今日はただのリハに過ぎない。本番は明日だ。明日、今日と同じようにできるとは限らないし、ここからさらに気を引き締める。
まだまだ高く登れる。もっといい演技ができる。
だから、そのためにもこれから役についてさらに細かく分析しようと思います♪

以下、備忘録。
・お祭り行く前の感じ、忘れず
・自分の中のイメージ:福山雅治さんの「ひまわり」
・自分の無力さ、いつもしてもらってばかり。これからは、というのに。
・ポギー
・作ったキャラクターと思い作りの調和バランス
・相手とのリンク

Today's Picture: 衣装の浴衣をリトルトーキョーという日本街で探している時に和スーパーで見つけて思わず買ってしまったお菓子☆。一口サイズの大福がたくさん入っててめっちゃおいしいのだ♪ちょっとマシュマロに近い食感だったなぁ………
このように、日本食もちゃんと売ってるんですよ!
(余談:俺はグミや餅、大福系などプニプニした食べ物が大好きである。)


0 件のコメント:

コメントを投稿