6/18/2012

My First Experience of Headshots Shooting / ヘッドショット初撮影

Had  headshots shooting for myself.
It was really really good experience for me!! Learned many things.

At first, we had a shooting at a natural park which had vast greens and trees;)
For images of Otaku role and nice guy role.
Hear style, clothes, lights, shadows etc.. We needed to think about these things.
We moved to other positions when the sun moves, the makeup artist cared of my hairstyle when the wind blows, the photographer cared about the position of shadows. It was a delicate work.

Making the aspects of these roles in photograph was not similar to making the roles in acting for me. Though there is a kind of same sense between the work of model and actor, there were very different.
I just told my brief image of my headshots at first, and just followed the directions of the photographer as much as possible. The only thing I could do was that.

After the shooting of these two images, we changed the location for other image. The business man.
Changed my clothes into suit, hearstyle as business mode.
As I used to work at a business company in Japan before, somehow suit style fit me.
Maybe, this shooting was the least difficult one of the all for me.

Finished that shooting, we drop on a birthday party of an actor.
I had a nice new meeting at there:)
Wish to work with people I met today in the near future.

And as the final one, we took a shot for bad/crazy guy image.
This one was the most important one for me (I want to play this kind of role more and more).
It required the style of acting the most in today's shooting. I could enjoy it very much!!

Let me show you my headshots if there is a timing;)

And, at last, I want to express my gratitude to the photographer Kou and the makeup Asahi.
I'll be sure to get the chance to get roles by the headshots you took for me today.

Today's Picture: American Hamburger at Venice Beach!!lol
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
今後のオーディション用にヘッドショットの撮影をして頂きました!
今日だけで本当たくさんの事を学び、とてもいい経験をさせてもらったよ。

まず最初に、緑と木がたくさんある大きな自然公園で撮影したんだ。
日曜ってこともあってラテン系の家族がたっくさんいて、皆でBBQしたり、スポーツしたりして楽しんでたよ。こういう公園がパッと見つかるなんてアメリカって本当デカい。東京じゃこんな簡単に見つからないよな。

色々と話し合った結果、まずはオタク役用とかっこいいやつ用のヘッドショット撮ることに。
髪型や服装、光と影など、本当に色々なことを気にして進めていった。
太陽が動く度に場所や照明位置を変え、風が吹く度にメイクさんが俺の髪型に気を配り、カメラマンは影の位置などをとっても気にしていた。とにかく、とっても繊細なワーク。

モデルの仕事と役者の仕事ってある面においては共通する部分もあるとは思うんだけど、俺にとっては全然違うものだった。
もうとにかく、初めに俺のざっくりとしたヘッドショットのリクエストイメージを伝え、それからはカメラマンの指示に従って撮って頂く。俺ができたのはそれだけだった。

俺はモデルの仕事はできないわ(まー、もちろん初めから無理だし、やろうとも思いませんが笑)。
モデルさん、アッパレです!!

この二つのイメージ用の撮影が終わった後、撮影場所を移して別のイメージ用の撮影をした。ビジネスマン。
日本で会社員経験をしてる、脱サラをした身分上、スーツはそれなりに着こなした。
この撮影が自分にとっては、一番やりやすかったかなと思う。

この撮影終了後、役者さんの誕生日会にしばし立ち寄らせて頂いた。
ここで、また色々な方との素敵な出会いがありました☆
近い将来、皆さんとお仕事ができることを心待ちしております。

そして最後。悪役・狂ったやつ用のヘッドショット撮影を行った。
俺はこういう役を主にやっていきたいと今は考えているので、一番気合が入ったよ。
この撮影が自分にとっては、一番役者としてのキャラクター作りに近い感じだったかな。
イメージしたのは、「ブラックレイン」の松田優作さん。
とても楽しんで世界に入り込むことができました!!

ヘッドショット、公開できる機会あればお見せしますね!
オタク役用、ナイスガイ用、ビジネスマン用、悪役用。
全部が全然違うので、結構ウケると思います笑
ちなみにオフショットではキモキャラやコメディ用、パパ雰囲気なども撮って頂きました♪

そして、あと思うのは今後自分の外見をどう作っていくべきかということ。
日本人がイメージしてる日本人とアメリカのエンターテイメント業界が求めてるイメージの日本人(もしくはアジア人)にかなりのギャップがある模様。
これについては、自分でリサーチし、実際にどんななのか感じていく必要がありそうだ。

それから、以下について考えていかないといけない。

1、まず、顔。とりあえず、眉毛を剃るのは違うみたいだ。そして、ヒゲはどうする?肌の色は?つーか、外見だけならもっと色濃くしてヒゲも粗くしてラテン系目指すのも一理ありか?

2、髪型は?とりあえず、今の2ブロックパーマは卒業する日が近そうだ。しかし、もう少し髪は伸ばしていきたい。うーん、様子を見よう。前髪を出すスタイルはいらないみたい。

3、ガタイ。もっと体を大きくしないと。筋肉はあるが、体の線が細い。目標は学生時代レベルのゴツさ。そのためには食わなきゃだ。食えるならいくらでも食いたいんだけどね。食欲はとりあえず無限大にある。

最後に、本日長時間の撮影にご協力して頂いた、Kouさんとあーひ、本当にありがとうございました。本当に深謝です。今日撮ったheadshotsを使って、これからたくさん役をゲットするためのチャンスを掴みたいと思います!最終的に役を取ることが最大の恩返しだと思っております。


Today's Picture:アメリカンハンバーガー@ベニスビーチ☆あんまうまそうじゃないって?えー、大してうまくないですよ。でも、この粗さこそハンバーガーの神髄ではありませんか?笑

0 件のコメント:

コメントを投稿