8/17/2012

Going to North of U.S. / アメリカ北部へしばらく行ってきます。


For a shooting.

It's not for film or TV drama.
It's a kind of promotion video of sightseeing.
I'm going to play a role as if I am a tourist.

It was a very good timing to have this kind of job for me, as I was planing for a roadtrip personally.

It is two weeks. I attached the route on at the bottom of this page.
Total will be more than 4,000 miles!!

I already have the first half schedule of this shotting, and it seems really really awesome.
Go to many wild & entertaiment places which are sightseeing spots.
It is true too that it's going to be a tough trip. Most of times will be spent for driving.
I think it is going to be not only a job but also a wonderful experience for me.
I can assure that I will be grown up through this work as both an artist and a human being.
The points of this work for me will be as follows;

1, It is a shooting
So, shots will be taken again and again and again as same as film shooting.
The most important thing which is going to be required for me in this work is "Fresh Reaction".
And I know how to react freshly many times as an actor.
Active listening & watching, and, concentration, and relaxation.
I know it as my knowledge now, so it is good chance to do it in real shooting, not in classroom.
If I can make it well, it can be used in film shooting or acting many stages, too.

2, Work as a team
It is not a roadtrip only by myself.
This is two week long journey, and going to be a tough work, so considering and supporting each other will be important thing, too.

3, Feel everything
It is a really really great chance to grow up as an artist.
Listen, see, smell, touch, and feel by body everything.
I don't know how that will effect on me, but surely that will be good for me.
Be a down-to-earth man.


And, I'm the youngest member in this team,
so I'll try to be energetic and cheer everybody at anytime:)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
撮影で。次の日曜から。

今回は映画とかドラマの撮影じゃなくて、観光地のプロモーションビデオみたいな感じのやつです。その中に登場する観光客役として仕事をしてまいります!

個人的に8月にロードトリップを企画してたところに、
この長距離トリップ撮影の連絡が入ったので、ちょうど良いタイミングでした。
2週間の撮影。行程を下に貼っつけてみました!
ワイオミング州が中心となるようです。
ここは、今の時期でも雪が降ったりするみたいで厚着も持ってきた方がいいと言われたのですが、、、まじなのだろうか汗

総移動距離は、4,000マイル超え。
(約65,000キロ。えっ、自分で今計算してスーパーびっくりしてるんですけど爆。計算合ってますよね?笑)

前半のスケジュールだけ手にしてるんだけど…まじで、すごそうだ。
国立公園や自然地域へ行って、色んな景色や野生動物の撮影、他にもロデオ観覧などのエンターテイメント地での撮影など。
その一方で、相当タフな旅になるのも間違いない。
早朝でしか撮れない撮影や、夜遅く寒い中の撮影などもある予定。
さらには、多くの時間を運転に充てるのも事実。

これは、単なる仕事ではなく、自分にとって素晴らしい経験となること間違いない。
サンディエゴに行って帰ってきただけで一回り大きくなっちゃう位、感受性の強い自分なので、
この旅を通じて、アーティストとして、人間として、超成長してきたいと思います。
採用されて、マジラッキーです。


この仕事でポイントとなるであろう事項を下記しみてます。


1、撮影であること
なので、映画とかの撮影と同じように同じシーンを何度も何度も何度も撮るんですね。
で、今回一番求められるのは全てに対して常に「新鮮なリアクション」。
私は、リアクション凄まじい人間なので普通に一回目であれば、大きすぎる位のリアクションができるでしょう。
でも、これは撮影。言ったように、何度も同じ新鮮なリアクションが求められる。
そして、もう頭ではこの状況の乗り越え方は分かってる。
本気で見て、聞く事。集中する事。でも、体はリラックスさせること。
そうして、その瞬間を生きること。

これを理解はしてるので、どこまで実践で活かせるか。
もし自分のやり方で上手くいけば、映画の撮影や舞台で何回も演じる時にも使えるということ。
確実に一皮むける。

まー、今回の撮影ではナチュラルさが大事なわけで、
ここまで大げさな「演技」って感じものは求められませんが笑


2、団体行動であること
一人で行くロードトリップとはわけが違う。
2週間の長距離撮影であり、タフなものになると思う。
だから、思いやりや支え合うことがとっても重要になる。
こういう面でも成長できたらと思ってます。


3、全てを感じること
でっかい自然の場所へたくさん行って、
アーティストとして大きく成長できるチャンスなんですね。
聞いて、見て、嗅いで、触って、体全体で全てを感じる。
前に、山と会話できた時の感覚を思い出し、その感性を養えれば最高。
地に足ついた男になる。


4、ビジネスについても勉強
幸い、俺は今回の企画の会社の社長さん(日本人)と宿泊部屋が一緒なので、
色々とお話伺えればと思う。
ニッチなとこに目をつけてビジネスで成功してる方であることは間違いない。


そして、今回のチームで俺が一番若くて、確実に体力もある。
だから、いつも笑顔で、精力的に、皆さんを元気づけられればと!

観光地の宣伝の撮影でもあるし、せっかくなので各スポットについても詳しく書いていければと思ってます。新鮮な内に、その日その日にできる限り、ブログアップしていこうと思います☆

まー、何より何事もなく順調にいきますように!!

0 件のコメント:

コメントを投稿