9/24/2012

Fall Term Started / 2学期開始

Started from Sep 17th.

From this term, I've joined new class which has been studied one year more than me at this acting school.
The students in this class are very kind, diligent, and down-to-earth, so I am very glad to study and act with them.
It is true that this is going to be a big challenge for me, but I know I can do it.
I'll try my best to catch up with them as soon as possible!!

Above all, I need to brush my English skill up more and more!!
Also, I thought I need to learn about this country more, such as history, geographical knowledge, writers, actors, plays, films and so on.
Otherwise, I can barely keep up with classes and their talking.

Well, bring it on!!!!
I'm looking forward to seeing myself growing up as an artist after this fall term:)

P.S. Another Japanese student has started studying at same school!!


Today's Picture:
The monumet at LACMA (Los Angeles County Museum of Art)!!
I think it is one of the most famous museums in L.A.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9月17日から再び学校。

この学期から、新しいクラスで勉強をすることになった。
俺よりも1年以上先を進んでいるクラス。
1学期の様子を見て学校側から認められ、自分にとってはアドバンスとなるクラスで勉強することになりました。
正直、最初はワクワクしながらもちょっと緊張してた。
例えるなら、高1の2学期レベルのやつが、高2の3学期レベルのクラスで勉強するってことなんだ。
だけど、このクラスのやつら皆優しいし、真面目だし、地に足ついてるって感じ。
俺のことも温かく迎え入れてくれて、ちょっとホッとした笑
一人のクラスメイトからは、「このメンバーで初めからずっと勉強してて皆が皆の事を分かっちゃってて新鮮味ないから、新しく入ってきたユーキの演技が早く見たいよ!」なんて言われた。
珍しく、ドキッとしてしまったよ…苦笑

これは、俺が思ってた以上に自分にとってチャレンジになるようだ。でも、やっていけると信じてる。彼らに追いつけるよう全力を尽くします。

てか、こうやって外からチャレンジさせられないとなかなか人って動かないもんだなと実感してます。
無意識の内に、自分の中でできないことにはボーダーを引いちゃってるっていうか。
だから、自分で自分にも難しいと思われることにはどんどんチャンレンジしていけるようにしようと思いました☆

とりあえず彼らについていけるようにするには…

何よりもまず、もっともっと自分の英語スキルを上達させなければならない。
かつ、アメリカのことをもっと知らないといけないとも思った。歴史や地理(どこら辺に何州があるかとか)、作家、役者、演劇、映画についてなどなど。
じゃないとねー、授業や彼らの会話についてくのでいっぱいいっぱいになってしまう汗

まー、どんとこい!!(英語でbring it onというらしいです笑)
この学期を終えた時にアーティストとして大きく成長してる自分を見るのがとても楽しみです。
まーまた新しい生活ルーティーンを整えないとねっ!!

P.S.新しく日本人の方が学校に入ってきました!!


Today's Picture:
LACMA (Los Angeles County Museum of Art)のモニュメント!!
先日初めて行って来ました。
この美術館は、ロスで一番有名なんじゃないですかね。

0 件のコメント:

コメントを投稿